Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Érdemes lenne lehetővé tenni a nulladik évfolyam bevezetését az általános iskolákban - olvasható a Magyar Nemzeti Bank (MNB) néhány napja nyilvánosságra hozott, 330 pontos javaslatcsomagjában.
Nem lesz „nulladik évfolyam” az általános iskolákban, az erről szóló részt legalábbis kihúzták az új Nemzeti alaptanterv (Nat) átdolgozott tervezetéből. Az óvoda és az általános iskola közé beilleszthető előkészítő évfolyam bevezetése ellen több szakmai szervezet tiltakozott az elmúlt hónapokban.
Mégiscsak lehet „nulladik évfolyam” az általános iskolákban, legalábbis az új Nemzeti alaptanterv tervezete kitér arra, hogy a fejlődésben-érésben késést mutató gyerekeknek előkészítő évfolyamot szerveznének. Amely nem lenne kötelező, a végső döntést a szülők hoznák meg.
Leporolta a kilencosztályos általános iskola bevezetésnek ötletét a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely száznyolcvan pontos javaslatcsomagot dolgozott ki az ország versenyképességének javításáról, kedden át is adták a dokumentumot a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. Több tanítót vennének fel az iskolákba és rugalmasabb tanterveket adnának a pedagógusok kezébe.
Teljesen átalakítanák a pedagógusminősítést, vitáznának a kilenc évfolyamos iskola bevezetéséről, ingyenessé tennék az első diploma megszerzését - többek között erről beszélt az Eduline-nak adott interjúban Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője, aki szerint a tanári fizetést nem a „ledolgozott” évek száma alapján kellene meghatározni, a tanárok munkájának minősítését részben a diákok véleményére kellene alapozni.
Először arról volt szó, hogy döntött a kormány a plusz egy évfolyamról, aztán arról beszéltek, hogy csak a vita indításáról született döntést. Most Balog Zoltán egy rendezvényen megint úgy nyilatkozott, mintha már eldöntötték volna a kérdést. Felkészül: Rétvári Bence.
Országos sztrájkot szervezett pénteken a legtöbb tanárt tömörítő lengyel pedagógus szakszervezet (ZNP), a tiltakozási akcióban a szervezők által közölt adatok szerint az iskolák 37, az oktatásügyi tárca szerint viszont csak az oktatási intézmények 10 százaléka vett részt. A sztrájkot nem támogatta a legnagyobb lengyelországi szakszervezet, a Szolidaritás.
A kormány döntést nem hozott, csak „szabad utat engedett annak, hogy erről beszéljenek a köznevelési kerekasztalon és egyéb fórumokon is” - mondta a kilenc évfolyamos általános iskola ötletéről Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.
Foglalkozni kell az iskolaszerkezet átalakításával - írja közleményben a Civil Közoktatási Platform (CKP). A szervezet azt azonban nem tartja "megfelelő megoldásnak", hogy a kormány csak egyetlen, szakmailag kidolgozatlan változatot - a kilencosztályos általános iskola tervét - bocsátja vitára.
Néhány év múlva már nem nyolc-, hanem kilencéves lesz az általános iskola - az újításról egyre több részletet tudunk. Tetszik-e az újítás az eduline olvasóinak? Megmutatjuk.
A gyerekek többségének a tanulási képességeit jelentősen javítani fogja a plusz egy évfolyam bevezetése - mondta az oktatásért felelős államtitkár az M1-en.
Bár a tegnapi kerekasztal után ismét kicsivel többet tudunk a kilencosztályos általános iskola tervéről, egy sor nagyon fontos részlet még ismeretlen a nyilvánosság előtt. Az oktatásban működő érdekképviseleteknél sem tudnak egyelőre érdemi véleményt megfogalmazni a javaslatról, és egy újabb egyeztetések nélküli átalakítástól tartanak.
A kormány alaposan megrágta a kilencosztályos általános iskola ügyét, mielőtt döntött. Már 2011-ben felmerült az ötlet, amit még Pokorni Zoltán, az első Fidesz-kormány oktatási minisztere vetett fel. Pokorni már rég nem meghatározó a kormány oktatáspolitikájának alakításában, ez az ötlete azonban túlélt.
A keddi köznevelési kerekasztal témája lesz a kilencedik évfolyam beillesztése az oktatási rendszerbe, és most kezdődik erről a szakmai egyeztetés - mondta az oktatásért felelős államtitkár egy más témában hétfőn, Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
A lengyelek már a kilencvenes évek végén áttértek a kilencosztályos általános iskolai modellre, aminek pont most kívánnak véget vetni. A lakosság többsége és a kormány is visszatérne a nyolcosztályos alapfokú képzéshez, a tanároknak és az ellenzéki pártoknak azonban nem tetszik az ötlet.